dimecres, 16 de desembre del 2009

REUNIÓ DE COORDINACIÓ 11 de desembre, 2009. (5h)

Continuem fent l’avaluació de les activitats i del treball dels voluntaris ja que cada responsable del grup de voluntaris de cada universitat envia per e-mail una avaluació individual sobre com ha anat tot segons la seva percepció. (de 9h a14h).

Cada responsable ha d’omplir un formulari de dades quantitatives on consten criteris com ara:

1. - PERSONES PARTICIPANTS EN EL PROJECTE
professores/s o referents del projecte a la universitat (noms i cognoms), voluntaris/as del projecte (noms i cognoms) i estudiants en pràctiques o otr@s voluntari@s

2. - Núm. de FORMACIONS
AVALUACIÓ FORMACIONS: Puntuació mitjana|mitja Dossier, Puntuació mitja, Continguts, Puntuació mitja, Metodologia, Puntuació mitja, Formador@s, Puntuació mitja, Horaris
AVALUACIÓ CONEIXEMENTS ADQUIRIDOS:Media de coneixement Basal, Mitjana de coneixement, Grau de Millora

3. - Núm. D'ESTUDIANTS TOTALS A LA UNIVERSITAT
ACTIVITATS: núm. de taules, núm. de campanyes preventives, núm. de festes universitàries o similars
Núm. DE VOLUNTARI@S: núm. voluntaris contactats, núm. voluntari@s formad@s, núm. de voluntari@s a càrrec del servei
CONSULTES REBUDES: núm. total de consultes rebudes, núm. de consultes de temàtica de drogues, núm. de consultes de temàtica sexualitat
MATERIALS REPARTITS: núm. de materials repartits de drogues, núm. de materials repartits de sexualitat

Per altra banda es fa un guió avaluatiu d’activitats, campanyes i festes on hi ha de constar:

Nom de l’activitat, data, lloc, durada, objectius, desenvolupament de l’activitat (dinàmiques, jocs, etc.), materials utilitzats, voluntaris/es participants, avaluació de la activitat (¿s’han aconseguit els objectius plantejats?, ¿com ha anat en general la activitat?, imprevistos sorgits, participació dels/les estudiants, participació en els jocs i dinàmiques, ¿han funcionat be les dinàmiques plantejades?, punts a millorar de cara a altres campanyes/activitats, etc, Materials repartits (número i especificació del tipus de material), consultes que els/les participants han plantejat en el marc de l’activitat.

I amb totes aquestes dades fem un balanç anual tant pel projecte i la fundació com per les memòries que s’han d’entregar a les entitats i administracions que subvencionen el projecte EPF.

Aquest balanç anual consta de:

1. CAPTACIÓ DE VOLUNTARIS/AS:
Formes de captació utilitzades: a través del campus virtual, ús de pòsters motivacionals (incloure número aproximat de materials en format paper distribuïts), presentació en aules (si s'utilitza algun medi audiovisual o presentació power point incloure'l també), difusió per part del professorat universitari, etc.
Núm. d'estudiants que han mostrat interès en la formació i en el projecte.
Període - temporalització de la captació. Durada del període d'inscripció a la formació.

2. AVALUACIÓ DE LES FORMACIONS:
Núm. de formacions per universitat.
Núm. d'estudiants inscrits a la formació.
Núm. d'estudiants formats en cada activitat formativa i nombre total d'estudiants formats durant el curs acadèmic 2007 - 2008.
Durada i temporalització de la formació: hores, formació intensiva, en diversos dies, etc.
Continguts impartits.

Resultats pre test i post test:
núm. persones que han contestat el pre - test i el post -test.
Puntuació mitja ítem valorats de la formació: dossier. Continguts, metodologia, formadors/es, horaris i suggeriments.
Pre - test (ítem 1, 2 i 3)

1. Quines expectatives tens d'aquest curs de formació? (Categoritzar les respostes en Informació, Formació, Aprendre i altres)

2. Quina és la teva formació en temes de drogues i sexualitat? (Categoritzar les respostes a Cap, Poca o Bàsica)
3. Quina experiència tens en temes de Drogues i Sexualitat? (Categoritzar les respostes a Cap, Poca o Bàsica)

Pre - test i post - test (items 4, 5, 6 i 7)
Per avaluar els coneixements que assoleixen els/les estudiants mesurem en cada una de les intervencions:
. el nivell de coneixement inicial o bassal (anterior a la intervenció).
. el nivell de coneixement posterior (a la intervenció).
. el grau de millora del coneixement (assolit mitjançant la intervenció formativa)

Els ítem utilitzats són:
4. Què creus que és la prevenció? Com la definiries?
5. Nomena:
a/ tres conductes de risc per contreure el VIH:
b/ tres conductes segures per no contreure el VIH:
6. Anomena almenys una droga dels següents grups:
- Estimulants:
- Depressores:
- Pertorbadores:

7. Què li respondríeu a aquest noi que ve al servei i us diu el següent?

Santiago, 26 años

Llevo un tiempo metiéndome “a saco”, sobre todo pastis. Hasta ahora no he tenido problemas y... la verdad es que no tengo; solamente que el lunes y martes, normalmente, no me puedo concentrar y no voy a la facultad, pero lo que realmente me preocupa es que salir ya no es lo que era: si no me meto me aburro y si me meto ya es “lo normal” y no especialmente divertido, esta historia es como un círculo vicioso; total: ¿¿¿alguien ha pasao por esto??? O soy de otro planeta...

Per poder interpretar els resultats agrupem els ítem quantitatius (5 i 6) i els ítem qualitatius (4 i 7).
Al ítem quantitatiu 5, en el qual era necessari anomenar tres conductes de risc i tres conductes segures, valorarem les respostes correctes amb un punt i ignorem les respostes errònies.
Al ítem quantitatiu 6, en el que era necessari nomenar almenys una droga per cada grup presentat, valorarem com un punt les respostes correctes i ignorarem les incorrectes o les no contestades.
Quant als ítem qualitatius (4 i 7), els valorarem de la següent forma:
0 punts: resposta valorada com a inadequada.
1 punt; resposta valorada com a adequada, però incompleta.
2 punts; resposta valorada com adequada.
La màxima puntuació seria de 13 punts, per tant l'escala de valoració ira del 0 al 13. Es tracta llavors de fer la mitjana del coneixement bassal, comparar-la amb la mitjana de coneixement posterior i esbrinar el grau de millora.

3. AVALUACIÓ DE LES ACTIVITATS.
Núm. de voluntaris que una vegada formats col·laboren en les activitats del projecte
Núm. d'activitats realitzades: núm. taules, núm. campanyes prevenció, núm. festes universitàries i esdeveniments dia festiu - culturals.
Descripció detallada de cada activitat, festa o campanya: objectius, materials, temporalització, fotos etc.

4. PUNT D'ASSESSORAMENT I INFORMACIÓ
Planificació setmanal d'atenció als/les estudiants en el punt fix (despatx).
Planificació setmanal o mensual (segons procedeixi) d'organització de punts itinerants (taules).
Registre de consultes rebudes en el punt fix i en els punts itinerants: quantitat de consultes rebudes (si n'hi ha), temàtica de la consulta i tipus de consulta.

5. REFLEXIONS, CONCLUSIONS, DIRECTRIUS FUTURES
En aquest apartat, es tracta de fer una reflexió sobre el projecte a nivell personal, és a dir, farem un balanç personal del que ha estat el curs en si mateix. Generalment seran coses que ja hem parlat o comentat en les nostres reunions, al que segurament en posar-les per escrit, ens ajudaran a veure tots allò que hem fet formidablement i allò que no ha estat tan bé i que es pot millorar de cara a altres anys. No és necessari fer una cosa molt extensa. Per acabar podríem, pensar en el futur i assenyalar aquells objectius que creiem que necessitem marcar-nos de cara a l'any que ve i que ens seran d'utilitat a l'hora de planificar el següent curs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada